دسته بندی

Share

» :: فایل باز-برند چیست؟

برند چیست؟


«برند چیست؟» نوشته سجاد کردانی(-۱۳۶۸)، پژوهشگر ایرانی حوزه اقتصاد و بازرگانی است.

این کتاب کلیاتی در ارتباط با برند مطرح می نماید که علاوه بر تعریف و مفهوم شناسی برندسازی، به ارایه گونه شناسی برند پرداخته و موضوع بین رشته ای بودن آن را مورد بحث قرار می دهد. برند در گذر زمان، ضرورت و فواید برند، فرآیند برندسازی، تغییرات و حقوق برند از دیگر عناوینی است که در این کتاب بدان پرداخته شده است.

افراد در جوامع مختلف همواره برندها را با ماهیتی اقتصادی می شناسند و آن را در کنار عناوینی چون کالا و محصول به کار می برند. در صورتیکه برندها، کاربردی فراتر از موضوعات اقتصادی یا بازاریابی دارند.

امروزه شاهد آن هستیم که در زمینه های سیاسی، نظامی، فرهنگی و... نیز از این عنوان استفاده های فراوانی می شود و دیگر فقط شرکت های تولیدی و خدماتی نیستند که به برندها اهمیت داده و از آن به عنوان یک ابزار تجارت، بهره برداری می نمایند. بلکه دولت ها، سازمان ها و گروه های کوچک و بزرگ نیز برای تحقق اهداف و استراتژی های خود، جای گاه ویژه ای برای آن قائل هستند.

در بخشی از کتاب می خوانیم:

در قرون وسطی استفاده از مارک ها و علایم خاص بر ظروف سفالی، روی کاغذ، نان و انواع مختلف کالاها رواج یافت. در بیش تر موارد این علایم و نشانه های خاص برای جذب خریداران وفادار به یک محصول یا فروشنده به کار می رفت. با وجود این، برای جلوگیری از هرگونه تقلید، ایجاد شرایط انحصاری برای تولیدکننده و فروشنده و تفکیک کالاهای ساخته شده توسط یک تولیدکننده از سایر کالاهای کم ارزش تر نیز از این علایم استفاده می شد.

در سال ۱۲۶۶ پس از میلاد در «انگلستان» قانونی تصویب شد که بر اساس آن نانواها موظف شدند، علامت منحصربه فرد خود را روی هر قرص نان به جای بگذارند. به این دلیل که اگر نانوایی از وزن نان بکاهد، به راحتی قابل ردیابی و شناسایی باشد. علاوه بر آن زرگران و نقره فروشان موظف شدند، کالاهای خود را با درج یک نشان یا نماد انحصاری از سایر کالاها متمایز سازند.
خرید و دانلود محصول

1396/10/06
فایل باز , برند